Kanchanaburi - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 Januari 2013 | Thailand, Umphang

Hallo allemaal, 

Vanaf vrijdagavond heb ik weer veel meegemaakt dus het zal waarschijnlijk weer een lang verslag gaan worden.

Vrijdagavond 18 januari
De laatste dag van het weeshuis zit er weer op en ik heb dus weer een vrij weekend. Afgelopen week was het plan gekomen om met een paar mensen naar Kanchanaburi te gaan en dat werden er in de loop van de week steeds meer. Uiteindelijk waren we met 11 mensen en dat was fijn want nu werd het betaalbaar om met de taxi te gaan en hoefden we niet via Bangkok. Ik ben dus  maar even een taxi gaan regelen waar iedereen heel blij mee was. De rit duurde geloof ik bijna 3 uur en kwamen aan bij ons geboekte hotel. Daar aangekomen bleek dat het boeken toch niet helemaal goed was gegaan en dat de prijs van de kamers die nog over waren veel hoger lag. We zijn dus maar gaan zoeken naar een ander hotel die lekker goedkoop was. Dit was gelukt, maar we zaten dan ook wel in een pauper hotel. Gelukkig maar voor 2 dagen. Er waren niet genoeg kamers en we bleven daar uiteindelijk met z'n vijven (met Alice G, Alice L, Samantha en Alain). Ik ben die avond nog met Samantha en Alice G naar de Bar street gegaan en hebben daar bij het Holland house wat gedronken. 

Zaterdag 19 januari
Vandaag zijn we vroeg opgestaan om veel aan onze dag te hebben en veel te kunnen zien. 1.5 dag is natuurlijk niet echt veel. Om 7 uur zijn we naar het busstation gelopen en konden daar om 8 uur de bus naar de watervallen pakken. Eenmaal daar aangekomen zijn we de 7 watervallen in het gebied gaan bekijken. Dit liep langs een route omhoog de berg op. We zijn gaan zwemmen in een aantal watervalmeertjes, waarvan we bij 1 tussen de redelijk grote vissen zwommen en een waterval af konden glijden. Het is jammer dat het zo toeristisch is, maar al die mensen probeerde ik maar weg te denken. Helaas was de route terug over hetzelfde pad. Ongeveer bij het laatste kwart konden we wel een andere route terug nemen en dat hebben we ook gedaan. De bus terug duurde zo'n 2 uur en kwamen rond 16 uur weer aan in Kanchanaburi. We zijn naar het treinstations gelopen een paar kilometer daarvandaan, waar we de trein naar Nam tok hebben genomen over de death railway. Deze trein rijdt door een hele mooie omgeving en hebben allemaal bijna non stop foto's gemaakt totdat het donker werd. De trein had een uur vertraging dus het was al veel te snel donker en konden de rest van de tijd wachten tot we er eindelijk waren. Er reden geen treinen meer terug, dus hebben we een taxi genomen. Niet lekker warm in een auto, maar in de achterbak van een truck. Dit is hier voor gemaakt dus er zitten wel gewoon banken in. We waren daar niet echt op gekleed, dus dat was wel even koud. De treinrit duurde zo'n 3 uur, maar waren al terug bij het treinstations binnen 1 uur. Hier zijn we over de markt gaan lopen, waar we als ons diner allemaal dingen hebben uitgeprobeerd. Om de dag goed af te sluiten zijn we in een bar nog wat gaan drinken tot laat in de nacht.

Zondag 20 januari
We zijn vandaag maar niet zo vroeg opgestaan als de dag ervoor. Ik denk dat we rond 9 uur zijn gaan ontbijten. We zijn gaan eten in een restaurantje waar ik een pannenkoek nam als ontbijt. Heel erg lekker! Nadat we zijn gaan uitchecken, zijn we naar de Kwai bridge gelopen. Een hele lelijke brug, die iedereen toch maar op de foto zet omdat het zo toeristisch is en er denk ik een verhaal achter zit. Voordat we teruggingen naar de plek waar we werden opgepikt door onze taxi hebben we ons vermaakt bij weer een markt.
De chauffeur die ons daarheen bracht was dezelfde als de chauffeur die ons terug bracht en hij heeft het hele weekend op ons gewacht. Hij heeft volgens mij gewoon 2 nachten in zijn taxibusje geslapen. Heel bizar!! 

We waren voor het diner weer terug in Singburi waar ik nog een aantal uur de tijd had om mijn backpack te pakken om vervolgens weer een 12 uur durende reis te maken naar Umphang. (Niet in Phitsanulok, wat ik volgens mij eerder heb gezegd.) Umphang ligt redelijk dicht bij de grens met Birma.
Om half 9 zijn we vertrokken met het busje van de Twin Houses en zijn afgezet bij een busstation en zijn met een luxe bus verder gereden. 

@ Cyriel De trekking heb ik in het nationaal park ten oosten van Sing Buri

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties! Nu blijft het leuk om weer een nieuw reisverslag voor jullie te schrijven  :D

  • 23 Januari 2013 - 12:07

    Opa En Oma Schwartz:

    hee lieverd wat is het fijn om je verslag te lezen,zo duidelijk,wat maak jij veel mee,je hebt ons straks als je thuis komt veel te vertellen en te laten zien,een leuk vooruitzicht.Nathalie nog heel veel plezier,we denken veel aan je.een dikke knuffel van opa en oma doeiiiii.

  • 23 Januari 2013 - 13:14

    Janet:

    Hallo Nathalie,
    De brug over de Kwai rivier is wereldberoemd. Tijdens de 2e Wereldoorlog lieten de japanners bij Kanchanaburi hun krijgsgevangenen de inmiddels beruchte Dodenspoorweg naar Birma en een brug over de Kwai rivier bouwen. Hierbij kwamen duizende gevangenen en lokale arbeiders om het leven. (even gespiekt)
    Dit verhaal is ook verfilmd. Toch goed dat je foto's hebt.
    Die taxichauffeur heeft natuurlijk ook weer iets verdiend, en wilde zelf ook graag de terugrit doen denk ik. Verder weer leuke dingen beleefd lees ik en ook nog koud gehad, maar vast niet zo koud als wij hier in de sneeuw! ;)
    Groetjes en nog khôh hâi sànòek

  • 23 Januari 2013 - 15:06

    Tante Janna:


    Hallo Nathalie

    Wat leuk om jouw reis verslagen te lezen. Ik vind het bijzonder avontuurlijk dat je in Thailand vrijwilliggerswerk bent gaan doen knap hoor.Ik wil graag tzt de fotos zien .Verder
    wens ik je nog veel reis plezier.Lieve groetjes va Oom Marcel en Tante Janna/

  • 23 Januari 2013 - 19:03

    Lars:

    Klinkt als een mooi avontuur buurvrouw! Ben benieuwd naar de foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Nathalie

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 15493

Voorgaande reizen:

13 Juni 2017 - 02 Juli 2017

Roadtrip California

03 Oktober 2015 - 07 November 2015

Stage Diakonessenhuis Paramaribo

06 Januari 2013 - 03 Februari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand

Landen bezocht: