Elephant experience - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu Elephant experience - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Nathalie - WaarBenJij.nu

Elephant experience

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 Januari 2013 | Thailand, Umphang

Maandag 21 januari
Het vorige reisverslag was ik geëindigd met de reis naar Umphang. De eindbestemming van de bus was Mae Sot en we kwamen daar aan om 4 uur 's nachtslot. Gelukkig heb ik redelijk veel in de bus kunnen slapen. Vanaf Mae Sot gingen we verder met de truck waar we in de achterbak moesten. De helft kon gewoon in de auto, maar ik bleef buiten. Er werd gezegd dat het heel koud kon worden en dat het slim was om extra kleding aan te doen en in je slaapzak te kruipen. Ik had geen extra kleding dus ben in mijn slaapzak gekropen. We reden in de bergen en heel veel naar boven via heel veel U-bochten en slingerweggetjes. Al gauw had ik mijn hele slaapzak dichtgeritst omdat het echt heel koud was. Nu sta ik bekend als degene in het rode mummiepak. Tijdens zonsopgang en daarna was het echt genieten door alle mooie uitzichten, mijn muziek en het was ook een stuk minder koud. Halverwege waren we gestopt in een klein bergdorpje waar we gingen ontbijten. Om een beetje op te warmen ha ik maar hete noodlesoep gegeten. Andere keus was rijst, maar daar heb ik nu wel genoeg van. Drie keer per dag rijst is een beetje teveel van het goede. 

Om 9 uur in de ochtend kwamen we aan bij het guesthouse waar we nu verblijven (Umphang guesthouse). Echt ontezettend luxe, tenminste vergeleken met wat ik de afgelopen twee weken gewend was en het pauperhotel in Kanchanaburi. Wat nog wel leuk is om te vertellen. Hier had de wasbak geen afvoer(was kapot), dus als je je handen wilde wassen werden ook je voeten nat.

Doordat we een lange reis achter de rug hadden kregen we een tijd om bij te komen. Ik ben maar meteen een paar uurtjes bij gaan slapen tot de lunch. Na de lunch was het wachten tot 16 uur, want dan zouden we naar de olifanten gaan om ze te gaan voeren. In dit tijd heb ik een beetje gelezen en een ijsje gehaald iets verderop.

Om 16.00 zijn we dus naar de olifanten gegaan. Dit is en ritje van zo'n 15 minuten. We zijn ze daar eten gaan geven. In het begin vond ik het nog wel een beetje eng omdat ik nog niet wist hoe ze zouden reageren. Maar het went snel en al gauw is het niet meer eng om vlakbij de olifant te staan. Er zijn trouwens 3 olifanten, waarvan we er maar 2 te zien kregen. Van te voren had ik eigenlijk veel meer olifanten verwacht. We zijn een uurtje geweest denk ik en hebben daarna gegeten. Het eten is hier helaas minder lekker dan in de Twin house. Ik mis hier de gefrituurde dingen. 

Dinsdag 22 januari
Ontbijt is hier een half uurtje later dan dat ik gewend was in Sing Buri, dus het voelt nu als uitslapen om om 8 uur mijn uit te gaan. Om half 10 vertrokken we naar de olifanten om ze weer eten te gaan geven. Die beesten eten echt ontzettend veel en de hele dag door. Vaak pakken de olifanten het eten aan  gooien ze het daarna weer weg en pakken ander eten. Heel veel zin heeft het dus niet. Maar het is wel leuk als de olifant met zijn slurf naar je toekomt om het eten van je aan te nemen. Nadat ze genoeg gegeten hadden mocht de helft van de groep op de olifanten rijden. Dit hadden ze verdeeld om de olifanten niet in 1 keer teveel te belasten. Ik mocht ook vandaag. Het zitten op een olifant is niet heel comfortabel, want tijdens het lopen voel je botten van de olifant en hij is nogal harig. Ondanks dat was het wel erg leuk om op een olifant te zitten. 

Na de olifantenritjes moesten de olifanten gewassen worden. Dit werd gedaan in de rivier en het wassen kwam neer op water over de olifanten te spetteren en vervolgens over elkaar. De olifanten genoten hier erg van. 

Verder moesten we ook nog een stukje meelopen naar een jungle waar de olifanten wat konden eten. Niet heel indrukwekkend want zie ze al de hele dag door eten. 

Na dit allemaal gedaan te hebben gingen er weer in de truck om ergens anders heen te rijden. De bananenbomen die de olifanten eten moesten we gaan omkappen. Met een groep van ca 15 man en nog een 5 mensen van daar ging dit heel snel en hoef je eigenlijk niets te doen. 

Hierna gingen we weer naar huis, waar we veel te lang op eten moeten wachten. Lunch was 12 uur en avondeten is 18.30. Gelukkig kunnen we hier ook wel eten halen. Er is hier een bar met Duitse eigenaren en heet Paula's Bar. Paula is een aap die bij de toiletten op een stok zit en erg agressief wordt als je in de buurt komt. Gelukkig zit ie vast en kan hij nog geen 20 cm van zijn stok afkomen. 
Deze avond hebben we in deze bar gezellig drankjes gedronken. 

Woensdag 23 januari
Als ontbijt hebben we hier veel ei (scrambled egg). En toast met boter en jam. Ontzettend fijn dat we hier normaal ontbijt krijgen! 
Vandaag was in de ochtend bijna hetzelfde als gisteren, maar we moesten eerst de omgehakte bananenbomen inladen en meenemen om de olifanten te voeren. De andere groep mocht nu een ritje maken op de olifant en ik heb me vermaakt met foto's maken. 

In de middag hebben we een waterval bezocht, waar we weer bij konden zwemmen. Er was hier ook een grote groep Thaise jeugd die het weer heel speciaal vonden om ons te zien. Twee jongens wilde met me op de foto. Ik weet nu ondertussen wel een beetje hoe  bekende mensen zich moeten voelen. Na re waterval zijn we nog door een klein dorpje gelopen. Indrukwekkend om te zien hoe primitief ze leven. Een hok met 4 varkens stond midden in het dorp die ze opeten als ze groot genoeg zijn. Ook lopen er veel kippen en hanen rond die ze dan ook zelf slachten en kunnen eten. Verder zijn de huisjes heel simpel en hangt er overal was te drogen.
Hierna zijn we weer teruggegaan naar het guesthouse, waar we weer veel te lang op eten moesten wachten. Maar het was dit keer gelukkig wel te eten. De avond hebben we weer afgesloten met een drankje bij de bar. Jullie merken wel dat ik keihard aan het werk ben hier;)

@ Janet: toch leuk om nu te weten waarom iedereen die brug zo interessant vindt. Verklaard een hoop! Er waren daar ook veel dingen over de tweede wereldoorlog te vinden waaronder een museum.

Liefs vanuit mijn hangmat :)

  • 23 Januari 2013 - 19:22

    Sybille:

    Hoi Nathalie,
    De verhalen Kanchanaburi en Elephant experience heb ik achter elkaar gelezen. Heel leuk!!! Ik hoop natuurlijk dat er ook een foto van is dat jij erop zit! De film The bridge on the river Kwai heb ik in het verleden gezien, een indrukwekkende film! (Lees net dat de film niet daar is opgenomen). Heel bijzonder dat je die brug hebt gezien! Het is ook wel grappig dat je achter in die truck hebt gezeten; bij Peking Express zag je dat ook vaak voorbij komen. Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verhalen. Veel plezier met de olifanten. Rust lekker uit in je hangmat na het vele werken :) .
    Liefs Ma......XXX

  • 24 Januari 2013 - 11:19

    Oma En Opa Schwartz:

    Tjongejonge wat een indrukken doe jij op daar,wat leuk om dat allemaal mee te maken,DIE BRUG is in de oorlog gebouwd,die film moet jebeslist een keer gaan kijken,de moeite waard.Lieve Nathalie nog heeeel veeel plezier daar.en natuurlijk deHARTELIJKE GROETEN VAN ONS xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Umphang

Nathalie

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 15494

Voorgaande reizen:

13 Juni 2017 - 02 Juli 2017

Roadtrip California

03 Oktober 2015 - 07 November 2015

Stage Diakonessenhuis Paramaribo

06 Januari 2013 - 03 Februari 2013

Vrijwilligerswerk in Thailand

Landen bezocht: