Los Angeles/Roadtrip - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nathalie - WaarBenJij.nu Los Angeles/Roadtrip - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nathalie - WaarBenJij.nu

Los Angeles/Roadtrip

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Juni 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hollywood/ Los Angeles

Zaterdagochtend zijn we wakker geworden in Lompoc. We hadden ontbijt inclusief, dus zijn daar wat gaan eten. Het was niet veel meer dan een paar kleine pannenkoeken en cereals. We hebben gelijk de koffers gepakt om op weg te gaan naar Los Angeles, wat nog wel een stuk rijden was. Toen we de koffers in ging laden zagen we dat de auto veel schever stond dan zoals we hem hadden geparkeerd. Het enige dat ik kon bedenken is dat de handrem niet goed zijn werk heeft gedaan en dat ie een stukje is weggereden. Niet veel later vond Eric een briefje bij de linkerspiegel dat iemand zijn auto had geraakt bij de voorbumper. Er zat ook inderdaad een flinke 'scheur' in de voorbumper. Flink balen dus. We hebben het nummer op het briefje proberen te bellen, maar hij nam niet op. Daarna hebben we AVIS gebeld en die konden ons verzekeren dat we hiervoor waren verzekerd. Gelukkig maar! Wij zijn op weg gegaan richting LA en zijn bij de AVIS gestopt om de auto om te wisselen. Bij de eerste dealer hadden ze geen auto's meer vanwege Fathers Day en graduation day?. We zijn verder gereden naar de volgende en daar konden ze ons helpen aan een witte Chevrolet Malibu. Met de temperaturen hier wel een betere kleur! Volgens mij had deze auto meer krassen dan de eerste, maar Eric was blij dus dat was prima.

Allebei een stuk vrolijker hebben we het laatste stukje gereden tot ons hotel. Deze lag precies tussen Hollywood, Beverly Hills en Downtown in. Ik dacht dat dan alles goed te lopen was, maar LA is zo groot dat er alsnog ca 5 km tot elke bestemming was. De avond zelf (volgens mij was dat rond 18:00 uur) zijn we met de metro (lees: bus) naar hollywood gegaan. Hier hebben we rondgelopen op de hollywood sterren(hollywood walk of fame). Het zijn er echt enorm veel en alle straten hier lopen door met die sterren. De meeste daarvan ken ik niet eens. Verder is hier genoeg te doen; Madame Tussauds, het wax museum, veel theaters. Dit hebben we allemaal niet gedaan, maar we zijn wel naar de bioscoop gegaan (TCL chines Theatre, de bioscoop achter de handtekeningen), naar de film the Mummy. Deze viel wat tegen, maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we in Hollywood naar de bioscoop zijn geweest. Hierna zijn we weer naar huis gegaan om te gaan slapen.

Downtown LA
Zondag zijn we naar Downtown gegaan; het (oude) centrum van LA. Hier zijn veel verschillende districten te vinden; fashion district, toys district, financial district, warehous district etc...
Omdat het zondag was, was het hier heel rustig en was ook niet alles open. We zijn een rondje gaan lopen zoals deze in de Lonely Planet staat. Het eerste deel leidde ons langs allemaal juweliers (jewelry district). Dit vonden wij zelf niet zo gezellig. Hierna kwamen in het gedeelte met de hoge gebouwen (hill banks). Ook hier was het rustig, omdat alle zakenmensen natuurlijk vrij waren. De route kwam verder nog langs Civic Center (met de City Hall en een groot park), daarna weer terug naar de winkels met nog een Food Court. Niet heel bijzonder allemaal. Na wat gegeten te hebben zijn we toch nog even doorgelopen naar het fashion district, waar we hoopten op wat 'normale' winkels. Maar helaas; hier vonden we een stoffenmarkt en een labyrint aan markten waar de plaatselijke bewoners hun inkopen deden. Integendeel tot wat we zouden denken dus geen gewone winkels hier. Het beeld wat ik nu heb van Downtown LA is dat het er erg verpauperd is en de mensen daar niet heel veel geld hebben. Achteraf niet echt de moeite waard om hier meerdere uren rond te lopen. Na een warme dag in de zon zijn we weer terug naar het hotel gegaan.

In het hotel zijn we even bijgekomen en zijn daarna nog doorgereden naar het strand (Santa Barbara en Venice). Hier hebben we een stuk boulevard afgelopen, waar een hoop eettentjes waren en waar mensen hun spullen proberen te verkopen. Tussen de kleedjes door waren ook weer een hoop zwervers te vinden. We zijn doorgelopen tot een pier, die we ook nog even afgelopen hebben. Daarna zijn we weer teruggelopen naar de auto. Het begon nu al donker te worden en de meeste mensen hadden hun spullen al opgeruimd. De sfeer was nu ook een stuk minder en de zwervers zochten allemaal hun plekje langs de boulevard weer op om de volgende dag weer hun zooi te gaan verkopen.

Maandagochtend hebben we nog LA kunnen zien vanuit een Vista point in het Griffith park. 's avonds schijnt het hier dan veel drukker te zijn vanwege alle lichtjes die dan te zien zijn.

Los Angeles vond ik al met al niet echt de moeite waard. Mocht ik nog eens in de buurt zijn zou ik de Hollywood Bowl bezoeken en meer tijd vrijmaken om in het Griffith park te gaan hiken (wandelen in het berachtige gebied).

Beachday!

Door het drukke programma waren we nu wel toe aan een wat rustigere dag en zijn rond 2 uur aangekomen bij ons hotel in Carlsbad langs de kust vlak voor San Diego. Hier hebben we heerlijk de hele middag aan het strand gelegen en in de Pacific gezwommen. We hebben hier dolfijnen en een zeehond gespot. Eric heeft zelfs een dolfijn uit een golf zien springen. Supertof! Helaas keek ikzelf net even een andere kant op.

San Diego
Dinsdag zijn we vroeg in de ochtend naar San Diego gereden. Hier zijn we maar kort geweest en hebben gekozen voor Old Town. Hier was het oude centrum nog heel erg goed intact (wel met de nodige renovaties) gebleven en is nu een toeristische trekpleister met veel (gratis) musea, winkeltjes en restaurants. Erg leuk om even doorheen te lopen. Het wordt vrij duidelijk in beeld gebracht hoe er vroeger geleefd werd. Om spullen van A naar B te krijgen werd er gebruik gemaakt van speciale routes door Amerika en dat alles met paard en wagen. Sommige routes namen wel 28 dagen in beslag. Voordat we weer vertrokken uit San Diego zijn we nog even langs de kust gelopen. Ik wil hier zeker nog eens terug komen om hier langer te blijven.

Rond een uur of half 4 zijn we vertrokken naar het binnenland met eindbestemming 29 palms.
De TomTom stuurde ons via een binnenweggetje met veel putholes. Toen we na een tijdje een zandweg op werden gestuurd zijn we tocht maar teruggereden om een grotere weg te pakken. Circa 2-3 km terug kwamen we een vrouw tegen die ons aanraadde om toch deze route te nemen omdat deze heel mooi is. Ze zei dat we de tomtom niet moesten volgen en gewoon het verharde pad moesten blijven volgen. Zodoende zijn we nog een keer omgedraaid en zijn we via dit pad hoog in de bergen terecht gekomen met veel mooie uitzichten (en naar mijn idee iets te weinig vangrail.) Op een stuk van ca 15 km kwamen we weer op een 'hoofdweg' uit. We waren dit stuk maar 1 auto tegengekomen. Na veel mooie uitzichten, moesten we het laatste stukje in het donker gaan afleggen en hebben we helaas het Joshua Tree national park geskipt.

Om half 10 's avonds kwamen we aan in ons motel in 29 palms. Een stukje warmer dan aan de kust, namelijk toen nog 36 graden. Onderweg hadden we al temperaturen gehad van 45-50 graden Celsius.

Volgende bestemming LAS VEGAS!

• 23 Juni 2017 - 08:39

Sybille:

Hoi Nathalie en Eric,
    Zo maken jullie wel van alles mee. Het is daar wel heeeeeeeeel warm. Dan valt die 30 graden hier in het niet...
    Jammer van het Joshua Tree National Park. Dat had vast mooi geweest!
    Geniet van de komende dagen ....
    Veel plezier in Las Vegas!