Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Nathalie - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Nathalie - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 Juni 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

The city that never sleeps!

Woensdag werden we al redelijk vroeg wakker door de warmte buiten, ondanks de aanwezige airco.Deze heb ik die liever uit 's nachts vanwege het geluid en de wind die eruit komt. We zijn vroeg in de auto gestapt en zijn richting Las Vegas gaan rijden. We hadden bij het hotel geen ontbijt en in het dorpje zat (voor het ontbijt) alleen een donutzaak, dit zagen we beiden niet zo zitten en zijn op de gok doorgereden totdat we wat tegen zouden komen.
Dit was achteraf een minder slim idee, omdat we eigenlijk tot Las Vegas zelf niets zijn tegengekomen.
Tijdens de route was het alleen maar woestijnlandschap. Zelfs de brievenbussen stonden aan de weg van huizen (kilo)meters verderop. Met geluk zagen we hier een coyote oversteken. Doordat het gebied weinig bewoond is, zagen we ook weinig auto's onderweg. Het werd pas weer drukker in de buurt van Las Vegas, waar het bekende woon/werk verkeer weer aanwezig was. In de verte zagen we al de hoge gebouwen van de strip (straat voor de toeristen), waar ons hotel zich ook bevond.

In de periode dat wij in Las Vegas waren (21 t/m 23 juni) was er sprake van een heat wave in California/Nevada. De uitschieter was op de woensdag dat wij aankwamen(>50 graden). Ik denk dat hierdoor de hotels in dit gebied aan het stunten waren met hun hotelprijzen. Voor een paar tientjes zaten we in een van de meest luxe hotels en de tweede nacht zelfs in het Bellagio voor een leuk prijsje. Het Bellagio is het hotel met de bekende fonteinen voor het hotel.

Onze kamer was al wat eerder klaar dan de gebruikelijke inchecktijd, maar we konden er al in. Nadat we onze koffers hadden gedropt, zijn we gaan ontbijten/lunchen bij de panda express(chinees fastfood restaurant). Door de warmte was het fijn dat we in ieder geval snel weer ergens naar binnen konden met airco. Na de lunch zijn we een rondje gaan lopen door Las Vegas. Echt alles is hier ''over the top''; een achtbaan door de straat, een gigantische colafles tegen een gebouw aan, de uitstraling van de hotels, zowel aan de buitenkant als de binnenkant. Voor de entertainment liepen er ook mensen in bv een mickey mouse pak rond. (en dat met ruim 50 graden, hoe houden ze het vol).
Het rondje ging voornamelijk van hotel naar hotel. Ieder hotel had zijn eigen stijl en die was vaak terug te zien aan de aankleding van ieder hotel. Zo had je Ceasar's Palace, waar veel griekse goden terug te zien waren, maar bijvoorbeeld ook een replica van de trevi fontijn waarbij het plafond een namaaklucht was. Erg mooi om door heen te lopen. Ook de andere hotels hadden veel werk aan de decoratie. Vaak kon je van het ene hotel direct doorlopen naar het volgende hotel en hoefden we vrij weinig naar buiten te lopen. Bij het bord 'Welcome in Las Vegas' stond bij aankomst in de stal al een lange rij om daar mee op de foto te gaan.Bizar! Hier hebben wij dus maar geen moeite voor gedaan.
Na een paar uur onze ogen uitgekeken te hebben kwamen we terug bij ons hotel.
Hier hebben we ons even opgefrist en zijn na een snelle hap het casino in gegaan om een gokje te wagen. Na een leuke avond/nacht was onze portemonnee helaas iets minder zwaar geworden.

De ochtend daarna zijn we precies tot de uitchecktijd in ons hotel gebleven en konden meteen door naar het andere hotel. De auto kon gewoon in de parkeergarage blijven staan en zijn met een gratis tram (wat lijkt op een monorail), naar het nieuwe hotel gegaan. Lopend was ook makkelijk te doen, maar door te temperaturen was dit vele malen prettiger. Eenmaal daar aangekomen konden we gelijk inchecken en kregen we gelijk de sleutel en konden gebruik maken van alle faciliteiten.
We zijn daarna eerst een helicoptervlucht gaan boeken en gaan ontbijten, waarna we gebruik hebben gemaakt van het zwembad. Het binnenterrein had meerdere zwembaden, waaronder ook een paar kleine. Ergens achterin vonden we nog wat ligbedjes in de schaduw, waar we zijn gaan liggen.
Met blote voeten was het bijna niet te doen om over de hete tegels naar het zwembad te lopen. Omdat een klein zwembad het dichtstbij was zijn we daar maar naartoe gegaan voor wat verkoeling. De verkoeling viel wat tegen, want het water was minstens 40 graden. Al vrij snel hebben we het grotere bad opgezocht, waar de temperatuur een stuk beter was.

In de avond hebben we nog heerlijk gegeten van het buffet, waarna we nogmaals kort het casino in zijn gegaan. Ze kijken hier streng naar de leeftijd en ik heb nog meerdere malen mijn id-bewijs moeten laten zien. Ze vonden ons er erg jong uitzien.

Al met al een zeer leuke stad waar voor iedereen wel wat te doen is en zeker op je 'bucket list' moet staan als je daar nog niet geweest bent!

• 27 Juni 2017 - 12:05

Sybille:

Jullie hebben de hitte aardig doorstaan! Op naar het volgende avontuur! Veel plezier!

• 27 Juni 2017 - 22:13

Marc:

Leuk hoor! Jullie weten dat nu de World Series of Poker gehouden worden? Pakken jullie nog een toernooitje mee?